תוכן העמוד
דלג על תוכן העמודתכנית שניידר לפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית בילדים ונוער - CBT
נפתחה ההרשמה למחזור 2025-2023 של התכנית היוקרתית ללימודי CBT של מרכז שניידר. התכנית היא דו שנתית, מיועדת לאנשי מקצועות טיפוליים וכוללת התנסות קלינית־מעשית במרפאות שניידר. תאריך סיום הרישום לתכנית: 1 בספטמבר 2023
פורסם: 31.01.22 | עודכן: 13.03.23
למה דווקא שניידר? מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מהווה מעל לעשור מרכז קליני מוביל בטיפול בילדים ובנוער בגישה הקוגניטיבית התנהגותית. בבית החולים פועלות מרפאות פסיכולוגיות, המתמחות בטיפול בדיכאון, חרדה, פוסט-טראומה, אילמות סלקטיבית, טיקים וטורט, הפרעות אכילה, הפרעות פסיכוסומטיות, הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, הדרכות הורים בגישת הסמכות ההורית ועוד. מרפאות אלו צברו ניסיון ומיומנויות בשיטות הטיפול ובפרוטוקולים הטיפוליים המתקדמים ביותר. לצד המצוינות הקלינית, מתאפיין מרכז שניידר במחקר ובקיום קשרים עם מיטב החוקרים והקלינאים מחו"ל. ייחודיות התכנית: |
-
הכשרה ייחודית בילדים ונוער
הדבר המייחד מכל את התכנית שלנו הוא החשיבה הבלתי פוסקת על התאמת הגישה הקוגניטיבית התנהגותית לילדים ומתבגרים. סגל התכנית וצוות המרצים מורכב מאנשי מקצוע שמומחיותם הינה טיפול בילדים ונוער ובהרצאות ניתן דגש רב על לימוד כלים וטכניקות המותאמות לגילאים אלו. אנו מדגישים את חשיבות המשחק והעמדה הטיפולית המשחקית ככלים מרכזיים בארגז הכלים הטיפולי ומקדישים מקום לדיון בסוגיות המאפיינות טיפול בילדים (כגון התנגדות ומוטיבציה נמוכה לטיפול, קשיים בהמשגת הבעיה, קשיים בסמכות ההורית ועוד).
-
לימוד בתוך מסגרת טיפולית-קלינית
תכנית הלימודים מתקיימת בתוך מסגרת טיפולית-קלינית, העוסקת יום-יום בטיפולי CBT בילדים ובנוער. התכנית מעניקה אפשרות לחשיפה מקיפה, חיה וחווייתית ל"עבודת השטח" של המרפאות הפסיכולוגיות של שניידר.
-
התנסות מעשית במרפאות שניידר
תלמידי התכנית אשר יבחרו במסלול הפרקטיקום המלא במרפאות שניידר יזכו להיות חלק מצוות המרפאה אליה ישתייכו, לבצע טיפולים ולקבל הדרכה בתוך המרפאה. מסלול זה מעניק הזדמנות להכשרה מעמיקה ויסודית ביותר. -
לימוד בקבוצה איכותית
הלימודים מתקיימים במסגרת קבוצה קטנה (25-20 משתתפים לכל היותר) ואיכותית. קבוצת תלמידי התכנית מורכבת מאנשי מקצוע טיפוליים בעלי הכשרה אקדמית מתקדמת וניסיון טיפולי. חשוב לנו לשמור על רמה מקצועית גבוהה ואיכותית של התלמידים על מנת לאפשר נקודת פתיחה לימודית דומה לכל חברי הקבוצה. הקפדה זו מאפשרת לנו להעמיק בתכנים טיפוליים מורכבים ולשמור על שפה אחידה. -
יחס אישי והקשבה
אנו מקדישים רבות ליחס אישי, ליווי והקשבה לתלמידי התכנית. שביעות הרצון של תלמידינו חשובה לנו מאוד ואנו עושים את מירב המאמצים להיענות לבקשות אישיות וקבוצתיות כאחד. הדבר מתבטא במענה רציף לבקשות התלמידים ביחס לתכני הלימוד (למשל- העמקה בנושא מסוים על פי בקשה, או חזרה על חומר שנלמד במידת הצורך), יחס אישי וקשוב בהדרכות ועזרה בנושאים אישיים אחרים.
למידע על המרפאות הפסיכולוגיות במרכז שניידר >>
לפרטים והרשמה - מרכזת התוכנית: מרצ'לה ויקול | מרכז שניידר, רחוב קפלן 14, פתח־תקווה | דוא"ל: [email protected]
יש למלא את טופס הרישום ולשלוח אותו, בצירוף המסמכים הנלווים המצויינים בו, למייל.
|
כתבות נוספות
- יש פסיכולוג בקהל? כיצד ניתן להגיש עזרה ראשונה נפשית לילדים במצבי טראומה ואובדן?, 13.10.2024
- תגובות דחק נפוצות אצל ילדים ונוער, לאחר אירוע טראומטי, 20.06.2024
- כל מה שצריך לדעת על טיקים ותסמונת טורט, 21.05.2024
- בעקבות האירועים הביטחוניים: המלצות מרכז שניידר כיצד להתמודד עם חרדה אצל ילדים, 07.10.2023
- פחדים נורמטיביים בגיל הרך, 14.02.2023
- איך לשתף ילדים בבשורה קשה על פטירת אדם קרוב?, 02.02.2023
- אילמות סלקטיבית - מה עושים כשהילד מפסיק לדבר?, 28.12.2022
- הפרעות אכילה בילדות ומתבגרות, 14.03.2022
- טיפול ב-CBT-AR במרפאה להפרעות אכילה, 14.03.2022
- מספת הפסיכולוג לספת המטופל - האם הטיפול הנפשי הפרונטלי פשט את הרגל?, 10.10.2021